4. Requisits dels centres pràctiques

En aquesta assignatura, l’estudiant realitza pràctiques presencials en un centre de pràctiques.

Aquest centre pot ser una unitat o oficina tècnica de qualitat d’institucions i empreses d’educació de nivell superior, públiques o privades, o d’una agència de qualitat.

Per poder ser un centre de pràctiques cal complir els requisits següent:

• Estar contextualitzat en l’educació superior.
  • Disposar d’una persona que pugui assumir el rol de tutor o tutora i per això caldrà una dedicació mínima a l’estudiant que realitzarà les pràctiques durant 75 hores a la institució.
  • Disposar de les instal·lacions adequades per facilitar la feina de l’estudiant.
  • Proveir l’estudiant dels mitjans i recursos adequats per a la posada en pràctica de les seves tasques amb èxit.

A més a més, seria bo que el centre de pràctiques permetés l’estudiant posar en joc competències de resolució de problemes i presa de decisions, considerant els diferents factors i condicions existents i fent front a les mateixes ambigüitats, incerteses i complexitats que es trobaria en un entorn laboral.