7. Avaluació i seguiment de l’estudiant

Durant les pràctiques es mira de trobar punts de trobada i retroalimentació entre les activitats d’aprenentatge a l’aula i les tasques que ha de desenvolupar l’estudiant al centre, sempre des de la perspectiva de la reflexió a partir de la pràctica.

Seguiment del desenvolupament de les pràctiques:

Amb aquesta finalitat, el personal docent col·laborador i la tutoria del centre mantenen el contacte periòdicament per fer un seguiment acurat del treball de l’estudiant i establir una relació fluida entre la universitat i el centre en benefici de l’estudiant. L’objectiu del seguiment és assegurar que tant la tutoria del centre com l’estudiant se senten acompanyats per part de la universitat gràcies al personal docent col·laborador.

De manera orientativa, s’aconsellen tres moments de seguiment:

• Un contacte inicial per assegurar que la incorporació ha estat satisfactòria.
  • Un contacte a la meitat del període per detectar problemes o desviacions de manera preventiva i en relació amb el pla de treball acordat.
  • Un contacte en finalitzar on el personal docent col·laborador sol·liciti a la tutoria del centre que faci una valoració global de les pràctiques de l’estudiant. La tutoria de pràctiques avalua la feina feta per l’alumne mitjançant les eines d’avaluació dissenyades pel personal docent responsable de l’assignatura i d’acord amb els criteris d’avaluació de l’assignatura seguint el model d’informe final d’avaluació. Aquesta valoració té una ponderació del 40% en la nota final de l’assignatura de Pràctiques.

Els aspectes que la tutoria de centre ha d’avaluar estan relacionats amb els aspectes següents:

1. Actitud i predisposició de l’estudiant:
    • Regularitat i puntualitat en l’assistència.
    • Disponibilitat i interès per aprendre.
    • Relació amb els altres professionals.
    • Capacitat d’adaptació a les tasques del centre.
    • Relació amb els altres professionals.
  2. Coneixements previs de l’estudiant:
    • Adequació dels coneixements previs.
    • Habilitats d’organització i sistematització.
  3. Aportacions de l’estudiant:
    • Pertinença de les aportacions.
    • Acompliment de les tasques encomanades.
    • Capacitat de presa d’iniciativa.
    • Capacitat per resoldre problemes.

Cada un d’aquests aspectes es valora de l’1 al 4 (màxima puntuació), A més a més, es demana a la tutora o al tutor de pràctiques una valoració qualitativa del desenvolupament de les pràctiques mitjançant el mateix informe d’avaluació final.