9. Descripció general de les activitats

Les activitats són tasques específiques amb les quals es pretén que l’alumnat demostri la feina realitzada al centre i, per tant, la seva capacitació en l’exercici de la pràctica professional. Les activitats de l’assignatura de Pràctiques es divideixen en dos grups: les activitats presencials i les activitats virtuals.

Les activitats presencials (al centre de pràctiques)

Són les activitats que es fan al centre de pràctiques. La tipologia de tasques pot ser molt diversa segons les funcions encomanades i les característiques del centre de pràctiques. En línies generals, aquestes activitats poden incloure, entre d’altres:

• Tasques de cerca d’informació que permetin contextualitzar i descriure el centre pel que fa a les característiques i l’organització. Es tracta de fer una aproximació tan real com sigui possible al funcionament del centre (més enllà del que es diu en la documentació oficial), a la seva dinàmica i al coneixement dels programes i activitats que s’hi porten a terme.
  • Tasques de fonamentació, és a dir, basades en l’estudi teòric dels processos de gestió i avaluació de la qualitat.
  • Tasques d’observació i anàlisi dels processos de gestió i avaluació de la qualitat.
  • Tasques de proposta i planificació d’un circuit o model d’avaluació de la qualitat.
  • Tasques de disseny, elaboració i validació d’un o més instruments per a l’avaluació de la qualitat.

Les activitats virtuals (a l’aula)

Són les activitats que es plantegen, es guien i s’avaluen des de l’aula virtual. Es tracta de les proves d’avaluació contínua que proposa i coordina el professor col·laborador.

Concretament, durant el període de pràctiques s’estableixen tres PAC:

Concretament aquestes activitats són les següents:

PAC Nom Característiques Entrega Pond.
PAC 1 El context de l’organització Un cop l’estudiant s’ha presentat a una oferta de pràctiques, aquest ha de contextualitzar-la dins del marc teòric de qualitat après durant el màster.

En aquesta PAC pren especial rellevància el model o marc d’avaluació del centre, en el qual s’emmarquen les pràctiques, i a més els grups d’interès que participen en l’activitat del centre.

Aquesta PAC s’entregarà un cop fetes 10 hores de pràctiques presencials. 30%
PAC 2 Pla de treball Un cop s’ha situat la institució i la seva activitat dins d’un model conceptual, l’estudiant ha d’elaborar el seu pla de treball.

Amb aquesta PAC es pretén que l’estudiant expliqui per escrit, en col·laboració amb la institució de pràctiques, què farà, com ho farà, amb quins recursos, etc.

Finalment, ha d’elaborar un llistat d’indicadors que li permetin avaluar el seu pla de treball i, si s’escau, proposar-ne millores.

Aquesta PAC s’entregarà un cop fetes 35 hores de pràctiques presencials. 30%

(un 10% pee-review)

PAC 3 Dietari

L’estudiant ha de realitzar un diari reflexiu utilitzant com a eina el videoblog. En aquest diari ha d’explicar de manera gràfica i audiovisual, i amb caràcter crític, el seu pas per la institució de pràctiques.

Amb aquesta pràctica es valora la capacitat creativa i d’innovació de l’estudiant, i també la capacitat de saber exposar, de manera clara, la realitat en un format determinat i dirigit a diferents audiències.

Aquesta PAC s’entregarà com a màxim 10 dies abans de la finalització del semestre. 40%